Integracja na granicy P+R Rząska-Mydlniki-Wapiennik

13.07.2021

Dobiegają końca prace związane z realizacją parkingu P+R Rząska – Mydlniki-Wapiennik. Projekt obejmuje zarówno infrastrukturę dot. parkingu o charakterze przesiadkowym powiązanego z przystankiem SKA, jak i integrację systemu kolejowego i autobusowego poprzez budowę pętli autobusowej. Jest to przykład realizacji infrastruktury służącej zrównoważonej mobilności na styku Miasta Krakowa oraz gmin Metropolii Krakowskiej.

O PROJEKCIE
TYTUŁ: Budowa zintegrowanego węzła przesiadkowego P+R/B+R Rząska-Mydlniki-Wapiennik
DOFINANSOWANIE: 5 944 041, 25 PLN
EFEKT: zintegrowany węzeł przesiadkowy 87 miejsc P+R 24 miejsca B+R przebudowana ul. Brzezińskiego

fot.: Zarząd Dróg Miasta Krakowa

P+R jako element upłynniający komunikację

Jedną z głównych idei realizacji Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych polegających na budowie P+R jest ograniczenie liczby samochodów osobowych i zachęta ich użytkowników do przesiadki na transport zbiorowy. Niezbędnym elementem jest jednak zapewnienie bezpiecznych i komfortowych warunków pozostawienia samochodu lub roweru. Jednym z możliwych narzędzi do zastosowania jest budowa zintegrowanych węzłów przesiadkowych łączących transport indywidualny samochodowy z autobusową komunikacją miejską/aglomeracyjną, transportem kolejowym oraz rowerowym.

Z Mydlnik na Dworzec Główny w 11 minut

Nowopowstały P+R Rząska – Mydlniki-Wapiennik jest atrakcyjnym punktem przesiadkowym pod kątem czasu przejazdu dla pasażerów. Podróż pociągiem z przystanku Kraków Mydlniki-Wapiennik zajmuje 4 min do stacji Kraków Bronowice i 11 min do Krakowa Głównego. Zintegrowany węzeł przesiadkowy jakim jest P+R Rząska – Mydlniki-Wapiennik obejmuje 87 miejsc parkingowych oraz 24 stanowiska rowerowe. – Przygotowaliśmy infrastrukturę, na której znalazła się pętla autobusowa, parking P+R oraz miejsce dla rowerów. Węzeł przesiadkowy jest monitorowany, oświetlony, dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Skorzystaliśmy z dofinansowania unijnego. Teraz nasi koledzy z Zarządu Transportu Publicznego przeanalizują jego wykorzystanie – mówi Marcin Hanczakowski, dyrektor Zarządu Dróg Miasta Krakowa.